Pages

Sunday 27 February 2011

CALON PAS MERLIMAU TAK BERWIBAWA????


As'salam..

Dah banyak kali aku dengar orang bercakap di kedai kopi, calon PAS di Merlimau ni tak berwibawa. Kata mereka, calon ini tak layak sebab menumpang kehidupan sang isteri. Tinggal plak di kuarter guru yang tentu-tentunya milik kerajaan.

Ada plak yang bertanya bagaimana nanti kalau dia ni menang. Mana nak jaga rakyat, mana plak nak cari harta sebab nak buat rumah sendiri. Kalau betul ler, NAYA LER RAKYAT MERLIMAU.
Aku memang susah nak caya apa yang dia orang bualkan. Kena buat edisi siasat lagi ler nampaknya. Tengah minum kat bandar Merlimau, dengar plak berita ada ceramah kat Air Merbau. Calon PAS ni pun akan berada di sana.Apa lagi cabut ler aku.....nak dengar apa yang akan diceramahkan.

Sampai aje, telinga dibenakkan dengan kata penceramah bahawa UMNO dan Melayu itu ada 2 pekara yang berbeza. Katanya UMNO itu Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu tapi melayu tu adalah kita semua. Bingung plak aku, jadi orang UMNO sekarang bukan Melayu plak ke?????? Bingai...bingai....

 UMNO dah memang sah-sah MELAYU ISLAM
PAS belum tentu ISLAM wooooooookkkkk!!!


Tak habis-habis!! Dulu UMNO tak ISLAM, Sekarang UMNO tak Melayu plak dah????

Selang 1/2 jam, sampai ler calon pilihan PAS (bkn pilihan RAKYAT), calon yang dikatakan menyebabkan kak Kinta Man hilang dari mata dan pentas ceramah PAS. (Dengar khabar sebab kecewa tak dipilih jadi calon).

Dipendekkan cerita, penceramah memberi peluang kepada calon untuk menyatakan sesuatu kepada yang hadir. Bangun ler calon PAS ni. 

Ketika aku perhatikan calon ni berceramah, aku duk tengok dia ni kejap-kejap pandang ke bawah jer..tapi aku tak nampak plak apa yang ada sebab terlindung dek papan berukir kat depan calon. 
Hampir 5 minit berucap, habis semua janji "Manismu" di buat. Nak jadi Yang Berhormat sepenuh masa ler (maklum ler kalau menang dapat ler pekerjaan tetap). Ish!!! belum dapat ning memang boleh berjanji macam2 tapi nanti bila dah dapat entah2 batang hidung pun tak nampak.

Bila aku tengok, dia ni asyik pandang ke bawah jer aku, ekjas ler sikit kedudukan aku, dari duduk di hadap aku pergi ke kanan calon ni...

LORRRRRR RUPA-RUPANYA CALON NI BACA SKRIP!!!!
Skrip ni entah siapa ler yang buat!!! Agaknya isteri dia kot....cikgu ler katakan....

Tersenyum plak aku, kejadian malam ni seolah-olah mengiakan apa yang orang dalam kedai tadi cakap bahawa CALON PAS TIDAK BERWIBAWA. Nak ceramah pun mesti ada skrip.... Cap AYAM!!! 

0 comments:

Post a Comment